بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» "با افتخار ساخت ایران" تنها یک شعار نیست...

سرویس مد و لباس هنرآنلاین: اعطای نشان با افتخار ساخت ایران با همکاری اتحادیه‌ها و تشکل‌های صنفی و فرهنگی مدولباس در سراسر کشور در سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال توسط کارگروه ساماندهی مدولباس خبری است که این روزها در اکثر خبرگزاری‌های حوزه مد و لباس دیده می‌شود.

خبری که با استقبال عده زیادی از تولیدکنندگان پوشاک برای دریافت این نشان و برخورداری از امتیاز تبلیغ و معرفی برندشان در سایت‌ها و خبرگزاری‌های مرتبط نیز همراه است.

شاید تکراری به نظر برسد اگر بگوییم کالای ایرانی بخرید تا از کارگر ایرانی حمایت کنید یا محصول ایرانی بخریم تا به اقتصاد مقاومتی کمک کنیم و با تحریم واردات قاچاق تولیدات خارجی به صنعت ملی کشورمان آری بگوییم اما در حوزه اقدام و ابتکار عمل چه؟ بدون تردید یک نمونه از همین ابتکار عمل‌ها اعطای نشان "با افتخار ساخت ایران" است.

اقدامی ساده و نمادین که تاثیری بسیار عمیق‌تر و بنیادی‌تر از نصب یک نشان روی ویترین مغازه‌ها دارد. نشانی که ساده و روشن به تولید کننده محصول ایرانی می‌گوید علیرغم همه کاستی‌ها در عرصه نفس گیر رقابت با کالاهای خارجی، با تکیه بر کیفیت و تلاش غیورانه ات و با افتخار محصولات را عرضه کن و به مصرف کننده ایرانی هم می‌گوید با افتخار به اینکه از صنعت ملی کشورت حمایت می‌کنی، کالای ایرانی بخر.

در حال حاضر مشاهده می‌شود که ویترین‌ مغازه‌ها در حال تغییر رویکرد از کالای خارجی به ایرانی و از طرح‌های بیگانه به طرح‌های داخلی است.

حمید قبادی دبیر کارگروه مد ولباس دراین‌باره معتقد است: مد در ماندگاری فرهنگ بی‌تأثیر نیست. مد رفتاری است که از گروه‌ها، ‌افراد و جنبه‌های مختلف شکل گرفته و به صورت مقطعی وارد جامعه می‌شود و تنها مختص لباس نیست. مد تکرار می‌شود اما به‌طور حتم ماندگار نخواهد بود. بنابراین ارزش تلاش‌ها را باید قدر دانست.

این که در سال اقتصاد مقاومتی ضرورت دارد از هر تلاشی برای حمایت از تولید داخلی و به تبع آن اشتغال نیروی کار جوان جامعه فروگزار نکرد نکته‌ای غیر قابل انکار است، اما اقدامات عملی که در این زمینه صورت گرفته، مانند اعطای نشان "با افتخار ساخت ایران" تا چه اندازه می‌تواند پاسخگوی مشکلات جامعه پرجمعیت مد و پوشاک ایران باشد؟ آیا می‌توان به ابتکاراتی اینچنین، که بیشتر جنبه معنوی و نه مادی دارند، چشم امید بست؟

مهم‌ترین راهکار برای تغییر در این حوزه تغییر در نگرش است. تا زمانی که باور و اعتقاد به ساختار و فکر داخلی وجود نداشته باشد، هیچ اتفاقی در کشور رخ نخواهد داد.

قبادی در پاسخ به این نکته اظهار داشته است: واقعیت آنست که اقتصاد مقاومتی اقدامی تاکتیکی نیست بلکه ایجاد یک نگاه و نگرش اصولی است که توجه به آن وابستگی‌ها را از بین می‌­برد. صنعت مد و پوشاک رکن غیرقابل انکار در تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور است. محور اقتصاد مقاومتی، نگاه به توانایی‌های این کشوراست مشروط به اینکه توانایی‌های خود را باور کنیم.

و دست آخر از کسانی که طراحی و اعطای نشان "با افتخار ساخت ایران" را اقدامی صرفاً نمادین و بی فایده می‌دانند می‌پرسم که آیا بهتر نیست از این اقدامات به ظاهر کوچک استقبال کرد و آن را به عنوان بستری برای فرهنگ سازی در حوزه حمایت از تولید ملی و زمینه ساز حرکت‌های بزرگتر برای اعتماد به نفس و عزت تولیدکنندگان داخلی و باورمندی و عزم مصرف کنندگان برای حمایت از اقتصاد مقاومتی دانست یا آن که همه تقصیرها را به گردن عواملی مثل قاچاق، عدم حمایت دولت، رقابت نابرابر با انواع برندهای تقلبی و غیرتقلبی خارجی، گرانی مواد اولیه و قیمت بالای محصول و... بیندازیم و منتظر معجزه باشیم؟

وبلاگ اخبار مد و لباس - jml

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  ساخت وبلاگ   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   روانشناس ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده