بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» تناقض در مسیر حمایت از تولید ملی / بازار محرم در قبضه چشم‌بادامی‌ها

سرویس مد و لباس هنرآنلاین: محرم و صفر از آن دست برگه‌های تقویم است که می‌تواند سهم ویژه‌ای در تمامی ابعاد اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و بیش از همه فرهنگی در عرصه‌های ملی و فراملی داشته باشد و از آنجا که بازار در برپایی آئین‌های مربوط به این ایام بسیار تأثیرگذار است، شاهد آنیم که طی سال‌های اخیر تولیدات ایرانیان سهم کمی در بازارهای مربوط به ماه محرم داشته است.

آخرین مقالات مد و لباس

بر اساس آمار گمرک ایران، سهم قابل توجهی از پارچه‌هایی که از آنها برای هیات‌ها استفاده می‌شود و پیراهن‌های مشکی که می‌پوشیم از کشور چین به ایران وارد شده‌اند.

سال گذشته ۷۰ درصد پیراهن‌های مشکی موجود در بازار مربوط به چین بوده که این برای اقتصاد کشورمان که در چنین شرایطی قرار دارد، فاجعه است.

به گزارش ایسنا، در سال‌های اخیر از سوی رئیس اتحادیه پیراهن دوزان و پیراهن فروشان اعلام شده که پارچه مشکی از کشورهای ترکیه، تایلند و چین با مارک‌های متفاوت وارد می‌شود، اما سهم بیشتری از این واردات متعلق به کشور چین است.

هر چند تنها بازار محرم نیست که در قبضه چشم‌بادامی‌هاست، بلکه چینی‌ها در بسیاری از اقلام موجود در بازار جا خوش کرده‌اند و کمر تولیدکننده داخلی را خم کردهاند.

اما در این بین تناقضاتی هم مشاهده می‌شود؛ مثلا اعلام خبر برپایی بازارچه‌های صنایع‌دستی در مسیر راهپیمایی اربعین حسینی تا شرایط لازم برای تأمین نیاز چندین میلیون نفر با تکیه بر محصولات ایرانی فراهم شود.

در حقیقت از سوی مدیرکل صادرات صنایع‌دستی کشور اعلام شده که با ابلاغ به ۳۱ استان کشور قرار است بازارچه‌های مناسبتی با حال و هوای محرم از سوی هنرمندان و فعالان عرصه صنایع دستی برپا در مسیر راهپیمایی اربعین حسینی شود که البته قرار است در ایام و مناسبت‌های دیگر سال هم از برگزاری نمایشگاه‌ها و بازارچه‌های مناسبتی حمایت و استقبال شود که در این بین تناقضی آشکار از قرار گرفتن یا نگرفتن در مسیر حمایت همه جانبه از تولید ایرانی به چشم می‌خورد.

سر آخر اینکه تأثیر مناسبت‌های ملی و مذهبی در شکوفایی اقتصاد ایرانی برای جلوگیری از پیشامدهایی همچون ورشکستگی، افزایش آمار بیکاران در کارگاه‌ها و کارخانجات و در ادامه آسیب‌های جدی اجتماعی را باید جدی گرفت و برای اصلاح بازار متعلق به ایران و ایرانی چاره‌ای اندیشید.

وبلاگ اخبار مد و لباس - jml

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  ساخت وبلاگ   |   روانشناس ایرانی در لندن   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده